Papež govori o pravični vojni

V Delu je bil 24. 7. letos pod gor­njim naslovom objavljen članek, v katerem lahko beremo, da je papež dejal: »Obstaja pravica do obrambe; tudi obrambna vojna je grda, toda če kdo napada, če hoče mendrati pra­vice drugih do obstanka, potem je pravica do obrambe; problem je ve­dno isti, je problem pravične vojne, obrambne vojne.«

Papež torej pravi, da je obrambna vojna pravična vojna in s tem dovo­ljena. Tako torej papež. In kako Sveto pismo? V njem lahko beremo (Jezu­sov govor na Gori): »… Ljubite svoje sovražnike; delajte dobro tem, ki vas sovražijo, in molite za tiste, ki vas pre­ganjajo in obrekujejo, da boste otroci našega Očeta, ki je v nebesih; … Jaz pa vam pravim, da se hudobnežu ne upirajte; marveč, ako te kdo bije po desnem licu, mu nastavi še drugo …; … Jaz pa vam pravim: Vsak, kdor se jezi na svojega brata, zasluži, da pride pred sodbo …«

Tako torej Sveto pismo. Ali je to, kar pravi papež, enako temu, kar je v Govoru na gori povedal Jezus? Če ni, kdaj je Bog Stvarnik spremenil svoj nauk, svoje zapovedi? Kdaj je Jezus oz. Bog govoril o pravični vojni in jo celo dovolil? Ali ne izhaja iz Jezusovih besed (in seveda tudi iz njegovega življenja) ljubezen do vseh ljudi, tudi do tako imenovanih sovra­žnikov? Ali je papež z govorom o pravični vojni celo prižgal zeleno luč za intervencijo Nata v Bosni?«

Delo, 31.7.1995.

Print Friendly, PDF & Email

Share This Post

Komentar prispevka

Blue Captcha Image
Osveži

*