Nesmisli in neskladja

K članku Pri nas je bila na mizi živa hrana, Večer, 13. 4. 2004

V omenjenem članku je bilo predstavljeno stališče Društva za osvoboditev živali in njihove pravice v zvezi s peto božjo zapovedjo glede odnosa do živali. Menim, daje popolnoma logično, da velja ta zapoved tudi za naš odnos do živali, kar pomeni, da živali naj ne bi ubijali. Absurdno je cerkveno blagoslavljanje mesa, ki je pridobljeno na najbolj grozovit način, namreč z ubijanjem nedolžnih živih bitij. Zanimive so izjave teologa dr. Ivana Štuheca. Trdi namreč, da živali nimajo duše, pa za takšno trditev ni predložil nobenega dokaza. Ni navedel, kdaj je na primer Bog rekel, da živali nimajo duše. Znana je izjava cerkvenega učitelja Tomaža Akvinskega (1225-1274), ki je živalim odrekel dušo. Ali so po cerkvenem nauku živali imele dušo vse do 13. stoletja, potem pa so jo izgubile? Bog se ne spreminja, kot je to po preroku Malahiji ljudstvu jasno povedal.

Dr. Štuhec tudi navaja, da si lahko človek živali podredi in jim gospoduje, da pa z njimi ne sme gospodovati samovoljno. Pri presoji, ali je ravnanje Cerkve glede živali samovoljno, je po mojem mnenju treba upoštevati na primer to, da je Bog ljubezen, kot trdijo sama RKC in božje zapovedi, v tem okviru pa predvsem peto zapoved: Ne ubijaj. Če je Bog ljubezen in če je rekel Ne ubijaj, kar je z vidika RKC nesporno, potem je samo po sebi umevno,  da mora biti ravnanje ljudi do živali oziroma gospodovanje z njimi v duhu ljubezni, iz česar pa jasno izhaja, da naj živali ne bi ubijali, kajti ubijanje ni del ljubezni, temveč izhaja iz sovraštva, kar pa z Bogom nima nobene zveze. Bog ni sovraštvo, temveč ljubezen, in iz nje je ustvaril vsa bitja, tudi živali.

V Stari zavezi se je Bog preko prerokov Izaije, Ozeja in Amosa ogradil od ubijanja živali, kar so takrat počeli duhovniki. Tudi Jezus iz Nazareta je bil proti ubijanju živali in je bil vegetarijanec. Zato ni mogoče sprejeti katoliške potvorbe pete zapovedi, da se ta zapoved glasi Ne ubijaj ljudi, kot to navaja dr. Štuhec. Če bi namreč to bilo res, bi Bog ljudstvu to jasno razodel in rekel: Ne ubijaj ljudi. Pa ni bilo tako. Podrediti si živali pomeni torej, da naj bi se do njih obnašali tako, kot bi se do njih obnašal Bog, torej z ljubeznijo. Ob tem je zelo zanimivo izvedensko mnenje, ki so ga za papeža Julija III. izdelali trije škofje in v katerem je navedeno: “Zares, v naši cerkvi ni ostala senca apostolskega nauka…, uvedli smo nov nauk in novo disciplino… Vsak, ki skrbno pretehta dogajanja v cerkvah in to podrobneje opazuje, bo ugotovil, da se naš nauk razlikuje od tistega v evangeliju, pravzaprav mu je povsem nasproten…“ (Hans-Jürgen Wolf, Sünden der Kirche; Grehi cerkve, str. 151, 1995). Navedeni citat pove praktično vse.

Cerkev s svojim naukom, da se sme živali ubijati na primer za prehrano, moralno-etično opravičuje lov, živinorejo, klavnice, tudi laboratorijske poskuse na živalih, skratka vse grozljivo ravnanje z živalmi. Zastavlja se celo vprašanje, ali ni Cerkev soodgovorna tudi za mnoge civilizacijske bolezni, ki pestijo človeštvo, saj opravičuje uživanje mesa, ki v veliki meri povzroča navedene bolezni, kar vse bolj ugotavlja znanost.

RKC torej pravi, da peta zapoved pomeni: Ne ubijaj ljudi. V zvezi s tem se pojavlja vprašanje, zakaj obstaja cerkveni nauk o pravični vojni, s katerim RKC še v današnjem času moralno-etično opravičuje ubijanje ljudi, ko pa ljudi vendar ne smemo ubijati. RKC namreč dovoljuje ubijanje ljudi v pravičnih vojnah. Cerkev bi potemtakem morala nasprotovati vsakemu ubijanju ljudi, tudi v vojni. Navedeni nauk je bil podlaga za marsikatero vojno v zgodovini in še sedaj pomeni ideološko podlago za obstoj vojske v zahodnem krščanskem svetu oziroma za vojne, ki so jih in jih še vodijo države krščanskega zahodnega sveta (prva in druga svetovna vojna, Vietnam, sedaj Afganistan in Irak) in v katerih je bilo pobitih na desetine milijonov ljudi samo v 20. stoletju. In tudi ne kaže pozabiti dejstva, da sta atomski bombi, odvrženi na Japonskem, ki sta v hipu ubili več deset tisoč ljudi, nastali na krščanskem Zahodu in da sta bili uporabljeni samo proti drugače verujočim (nekristjanom).

Objava: Večer, 28.4.2004.

Print Friendly, PDF & Email

Share This Post

Komentar prispevka

Blue Captcha Image
Osveži

*