Cerkvena katarza tisočletja

V članku, ki je bil z istim naslovom objavljen v Večeru dne 3.9.1999, je bilo mogoče brati, da se bo katoliška cerkev osmega marca 2000 javno skesala svojih grehov, za katere je papež predvčerajšnjim prosil odpuščanja in jih podrobno navedel. Gre za grehe, kot so npr. inkvizicija, krvavi pregoni krivovercev in žensk, obtoženih čarovništva,  »pogromi« Judov v vzhodni Evropi in na Poljskem.

Znano je, da so bili na pobudo katoliške cerkve v preteklosti ubiti milijoni ljudi. V času inkvizicije je bilo ubitih med 1 in 10 milijonov ljudi, v času križarskih vojn do 22 milijonov ljudi, pri osvojitvi Amerike  pa je v prvih 150 letih po španski osvojiti  Amerike »v Božjem imenu » umrlo 100 milijonov ljudi (največji pomor vseh časov – Publik-Forum, 31.5.1991). Da se ne omenja pogrom Judov in poganov skozi stoletja, pomor pravoslavnih Srbov na Hrvaškem med drugo svetovno vojno, umori tisoče in tisoče »čarovnic«, ki so umrle okrutne smrti itd.

Takšni zločini se ne smejo več ponoviti. Zato bi bilo primerno, da bi se žrtvam katoliške cerkve postavilo spominsko obeležje, kot je to npr. storila protestantska cerkev, ko je v Ženevi na začetku stoletja postavila spomenik krivovercu, ki so ga kalvinisti sežgali na grmadi (kot je to navedeno v članku).

Bolečini in trpljenju žrtev ne more zadostiti nobeno spominsko obeležje. Vendar pa ostaja dolžnost, da se poskrbi za spomin na usode žrtev. Spominsko obeležje naj poziva k temu, da se ne bo moglo nikoli več zgoditi kaj takega, kot je inkvizicija, preganjanje in pomori drugače mislečih itd. To je pomembno tudi zaradi tega, ker v katoliški cerkvi še vedno živi ideologija, ki je pripeljala do takšnih zločinov. Po katoliškem nauku se npr. zakonolom kaznuje s smrtjo (3 Mz 20,10), prav tako se mnogi moralni prestopki kaznujejo s smrtjo. Po katoliškem katekizmu so te zahteve Stare zaveze, torej smrtne kazni za mnoge moralne prestopke, navdihnjene od Boga in zato obvezujoče. Dokler katoliška cerkev ohranja to ideologijo (ta pa z Božjim naukom nima nobene zveze), ki je simbolično podkrepljena s križem s telesom, obstaja nevarnost, da si pod tem znamenjem nasilje ponovno utre pot v modernih križarskih vojnah. Spomin na preteklost lahko prispeva k temu, da nam bo nasilje prihranjeno zdaj in v prihodnje.

Se bo našel kdo, ki bo postavil spominsko obeležje žrtvam katoliške cerkve?

 

Večer, 27.9.2017

Print Friendly, PDF & Email

Komentar prispevka

Blue Captcha Image
Osveži

*