V Objektivu (7.3.2025) je bil objavljen intervju z dr. Janezom Pogorelcem, sicer ustavnim pravnikom in članom stranke NSi.
Med drugim se je dr. Pogorelec označil za kristjana in dejal, da je proti vojnam. To je vsekakor zanimivo, saj je v stranki NSi, ki je podprla pravico Ukrajine do samoobrambe pred Rusijo. NSi, ki v principu podpira vojsko, je torej podprla vojaško obrambo Ukrajine, kar pomeni, da je podprla vojno, kajti tudi obrambna vojna je seveda vojna. To pa je čudno, saj se ima NSi za krščansko stranko. Značilnost krščanstva pa je pacifizem, ki ga je učil in živel Jezus iz Nazareta in ne vojna. Kot je znano, je namreč rekel, da je treba ljubiti svoje sovražnike in da kdor prime za meč, bo z mečem pokončan. Poleg tega pa je sestavni del krščanstva tudi Božja zapoved Ne ubijaj! in tudi iz tega izhaja pacifizem. Ali gre skupaj: Ne podpirati vojne in biti v organizaciji, ki vojno podpira? Če se neka organizacija označuje za krščansko, potem je jasno, da mora biti proti vsaki vojni, proti vsaki vojski ter seveda tudi proti vsakemu ubijanju in nasilju! Sicer gre za prevaro z etiketo.
Dr. Janez Pogorelec je tudi dejal, da lahko posameznik ubija kot vojak v vojnem stanju, pa tudi v samoobrambi, celo v skrajni sili. V okviru svobodne volje je ubijanje drugih ljudi sicer mogoče, vprašanje pa je, kako je s tem po naši ustavi. Ta namreč določa, da je človekovo življenje nedotakljivo in da te pravice ni mogoče začasno razveljaviti ali omejiti niti v vojnem ali izrednem stanju (16. in 17. člen ustave). Kako je potem z ubijanjem vojakov v vojni? Če je življenje napadalčevega vojaka nedotakljivo, ali ga lahko slovenski vojak v okviru obrambe ubije? In še: Če omenjene pravice ni mogoče omejiti ali razveljaviti niti v vojni ali izrednem stanju, potem je jasno, da je to še manj mogoče v nevojnem oz. mirnem času. Ali je potem ubijanje v silobranu in skrajni sili ustavno dopustno?
Nedotakljivost življenja je po ustavi absolutna kategorija, podobno kot je to krščanska zapoved Ne ubijaj. Zato je tudi čudno, da lahko obstaja slovenska vojska, saj je vsaka vojska namenjena ubijanju ljudi in drugih živih bitij ter uničevanju narave. Čudno je tudi to, da slovenska politika celo vojaško podpira Ukrajino, kar pomeni, da se s slovenskim orožjem ubija ljudi in druga živa bitja ter uničuje naravo, pa čeprav bi morala politika izhajati iz kulture miru in nenasilja. Orožje pa vsekakor ne spada vanju. Člen 63 slov. ustave je jasen: »Protiustavno je vsakršno spodbujanje k nasilju in vojni«. Ali to za politiko in državne organe ne velja?
Vojna je mogoča samo takrat, ko obstajata dve vojski. Zato je najbolj varna tista država, ki nima vojske, saj takrat vojne na njenem ozemlju ne more biti. Sicer pa vojska ne brani ljudstva, temveč institucije države. Ljudstvo mora braniti državo in njeno politično vodstvo ter pri tem krvaveti in umirati za »višje« cilje, da lahko politiki svojo nasilno in uničevalno agendo vodijo še naprej.
__________________
Tekst je bil dne 16.3.2025 poslan časniku Dnevnik, ki pa ga še ni objavil.