Dan živali 2

Četrti oktober se v svetu »praznuje« kot dan varstva živali. Ta dan je bil izbran, ker je na ta dan god svetega Frančiška Asiškega, znanega kot ljubitelja živali in njihovega varuha. Če bi danes izbirali dan varstva živali, je malo verjetno, da bi izbrali dan, ko goduje pripadnik cerkve, kajti katoliška cerkev je proti živalim. Odobrava namreč lov, ubijanje živali za prehrano in obleko, poskuse na živalih …, pa čeprav po drugi strani pravi, da so živalih od Boga ustvarjena bitja in uči Ne ubijaj! Takšna usmeritev cerkve vsekakor ni podlaga za varstvo živali, pa čeprav naj bi bil sveti Frančišek živalim zelo naklonjen. Še posebej ne, ker je cerkev v 6. stoletju celo preklela tiste, ki nočejo jesti mesa in jih tako poslala v večni pekel. To prekletstvo velja še danes. Zato so sedaj milijoni in milijoni vegetarijancev in veganov, tudi člani same cerkve, prekleti in se bodo zato znašli v večnem peklu. Pa tega sploh ne vedo.

Kakšno bi moralo biti varstvo živali? Predvsem bi bilo treba zavarovati najpomembnejšo dobrino vsakega živega bitja – življenje. Tako kot se varuje človeško življenje, je treba varovati tudi življenje živali. Ne samo vrste kot takšne, temveč tudi življenje vsake posamezne živali. Male, velike, domače, hišne, gozdne, poskusne, stare, mlade … Živali imajo po sami biti stvarstva pravico do življenja, saj so del stvarstva. To izhaja tudi iz že omenjene zapovedi Ne ubijaj!, ki je vsaj na »krščanskem« Zahodu pripoznana kot Božja zapoved. Zato bi bilo treba priznati živalim pravico do življenja. Poleg tega pa bi bilo priznati živalim tudi pravico do dostojanstva, ki jim tudi pripada sama po sebi iz njihove lastne vrednosti. Iz te pravice pa izhajajo tudi druge pravice, npr. do zdravja, svobode, dobrega počutja, hrane, družine …

Ali bodo živali dobile svoje pravice? Seveda, vprašanje je samo kdaj. To nakazuje tudi biblija, kjer piše nekaj zanimivega, in sicer: »Volk bo prebival z jagnjetom in panter bo ležal s kozličem. Teliček in levic se bosta skupaj redila, majhen deček ju bo poganjal. Krava in medvedka se bosta skupaj pasli, njuni mladiči bodo skupaj ležali in lev bo jedel slamo kakor govedo. Dojenček se bo igral nad gadjo luknjo in odstavljeni bo iztezal svojo roko v modrasjo odprtino. Ne bodo škodovali ne uničevali na vsej moji sveti gori, kajti dežela bo polna Gospodovega spoznanja …« (Izaija 11,6-9) Tako je opisal kraljestvo miru prerok Izaija, in če je Zahod krščanski, bi moral prerokove besede že zdavnaj uresničiti. Ker pa mnogim ni mar za mir med ljudmi in živalmi, saj imajo od tega dobiček, ves čas delujejo proti kraljestvu miru in s tem, združeni v razne lobije (lovski, mesarski …), povzročajo hudo trpljenje živalim in naravi. Seveda pa zaradi teh lobijev trpi in umira tudi milijone ljudi, ki uživajo hrano živalskega izvora, ki je, kot je tudi znanstveno dokazano, zelo škodljiva. In za sabo pušča potoke krvi: tako živalske kot človeške. Živinoreja pa ne ubija samo ljudi in živali, temveč uničuje tudi drugo naravo s podnebjem vred. Ali bi bile podnebne spremembe, če cerkev ne bi preklela tistih, ki uživajo meso?

Ali se je kaj spremenilo na področju varstva živali od lanskega 4. oktobra? Nič bistvenega, kajti milijone živali še zmeraj pobijajo lovci, milijarde pa jih pobijejo za prehrano. Število pomorjenih živali celo raste. Koliko svetovnih dni varstva živali bo še potrebnih, da bo nastalo kraljestvo miru, ki ga je napovedal Izaija in v katerem ne bo več sovražnikov živali?

Objava: Večer, 26.10.2019.

Print Friendly, PDF & Email

Komentar prispevka

Blue Captcha Image
Osveži

*